نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1937
-
الف
+

«مرجان شیر محمدی» از بازی در سریال «مریم مقدس» تا «زمین گرم»

در این گزارش با «مرجان شیرمحمدی» بازیگر سریال «زمین گرم» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «مرجان شیرمحمدی» کرکتر «فروغ» سریال در حال نشر «زمین گرم» هنرپیشه، نویسنده، طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون اهل ایران زاده 22  قوس(آذر) سال  1352 خورشیدی در تهران است.

مرجان شیرمحمدی

شیرمحمدی در سال 1374 وارد کارگاه آزاد بازیگری به مدیریت زنده یاد «امین تارخ» شد و بعد از آن به کلاس‌های مرحوم «حمید سمندریان» رفت. وی از سال 75 نیز بازیگری را به صورت جدی شروع و نقش اول سریال «خانه به خانه» به کارگردانی «کیانوش عیاری» را بازی کرد.

این هنرمند ایرانی در سریال های «دریایی‌ها»، «تا غروب»، «آخرین دعوت» و فلم های «مرسدس»، «روباه»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «صحنه جرم، ورود ممنوع!»، «ملاقات با طوطی»، «مریم مقدس» و «پر پرواز» هنرنمایی داشته است.

مرجان شیرمحمدی

«مرجان شیرمحمدی» همچنین در حوزه نویسندگی نیز فعالیت دارد و  تاکنون 5 اثر داستانی منتشر کرده که دو جلد آن مجموعه داستان و سه جلد نیز رمان است.

وی در سال 1380به خاطر اولین کتابش با عنوان «بعد از آن شب» جایزه کتاب سال «هوشنگ گلشیری» را کسب کرد. جالب است بدانید فلم «دیشب باباتو دیدم آیدا» که رسول صدرعاملی ساخته برگرفته از داستانی از شیرمحمدی است.

همچنین «بهروز افخمی» فلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» را از روی داستانی از  بانو «شیرمحمدی» ساخته است.

مرجان شیرمحمدی

مرجان شیرمحمدی در سمت طراح صحنه و لباس در فلم های «روباه»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «سن پترزبورگ» و «پسر تهرونی» نیز مشارکت داشته است.

مرجان شیرمحمدی

گفتنی است سریال «زمین گرم» با هنرنمایی «مرجان شیرمحمدی» هر روز ساعت 17:00 به وقت تهران، 18:00 به وقت کابل و 18:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر